Tuesday, 20 August 2013

postheadericon Hasry Ghazaly ft Ayu _ Memori Daun Pisang

postheadericon Hasry Ghazaly - MEMORIES Cover . . .

postheadericon Hasry Ghazaly - Cover song izinku pergi

Wednesday, 22 May 2013

postheadericon Apa Salah Kami . .

APA SALAH KAMI....

APA SALAH KAMI, 4 beranak sehingga tidak dihiraukan sama sekali ??
APA SALAH KAMI 4 beranak sehinga kami hidup dalam keadaan sebegini ??

aq bukn nak aibkan sape2 dalam hal nie.. tapi apekah perasaan seorang isteri AKA emak bila orang yng dia sayang dan patut bertanggungjawab dalam family memungkiri janji ?? bole dikatekan mak aq sekrang kepala keluarga ..



KENAPA SEMUA NIE BERLAKU ??

sekarang mak yang pikul semua.. duit rumah, air,api bil astro n hutang2 lain. Tapi, Mak skit pon x pernh merungut.. sikit pon x pernah mengungkit.. yang die boleh cakap

" SELAGI MAK MAMPU KERJA , MAK TOLONG APE YANG PATUT "

kami 3 beradik la yang mak harapkan.. kami tolong mane yang patut.. selesaikan hutang n else.. bagi mak duit belanje every week . n beli ape yang patut kat umah .. dan kami selesa . . dulu memg kami mula mmberontak... kami kesal.. kesal dan sangt kesal... yang hanya mampu di katekan..

KAMI REDHA !! UJIAN ALLAH NTOK KAMI 3 BERADIK DAN UNTUK EMAK

emak nampak tenang.. sangt tenang.. senyum die... gelak ketawa die yang tutup semua kesedihan die.. di belakang nye... kami x tahu . . . hari2 dia.. bersama anak2 .. mak kerja cleaner je... kami x bagi kerja. tapi die tetap nk kerja.. sebab die tahu tanggungjawab die xkan pernh habes selagi die mampu bkerja.. 
balik rumah pon kerja lagi... aq hanya mampu cakap

" ALLAH BERIKAN KAMI 3 BERADIK, EMAK YANG CUKUP SEMPURNA, WALAUPUN DIA TIDAK BISA MEMBACA , TIDAK BISA MENULIS.. TAPI DIA TAHU TANGGUNGJAWAB DIE SEBAGAI SEORANG IBU DAN ISTERI"


sebagai seorang isteri yang tidak mendapat nafkah daripada seorang suami berbulan2 dan hampir bertahun.. dia patut laporkan di mahkamah.. dan meminta pembelaan .. tapi mak x pernh nk buat.. die xnak derhaka kepada suami.. malah die x pernh mengutuk atau pon mencaci ayah apabila kami 3 beradik di dalam kesusahan dan ingin meminta pertolongan darinya walhal die langsong x peduli kami . .. 

sejak itu.. aq mula memberontak.. ayah ibarat musuh bagi aq.. semuanya kerana ingin memepertahankan hak seorang anak.. dan hak emak sebagai isteri... namun aq gagal.. gagal untuk pulihkan segala keadaan... aq give up... dan kami menjalani hari kami seperti biasa ..  

" TUE SEBAB AQ MENGIKHLASKAN DIRI AQ.. UNTUK BERADA DI SINI, BEKERJA DI SINI ..SEDANGKAN AQ BOLE DAPAT PEKERJAAN YANG BAGOS DENGAN DIPLOMA YANG AQ ADE "

aq hanppy tengok kawan2 aq yang same konvo gan aq.. kerja elok2.. bagos2.. dah ade yang nak kawen plak tue kan.. aq doakan korang bahagia..  

korang kena tahu.. sejahat2 mane pon kite... "SYURGA TETAP DI TELAPAK KAKI IBU"


aq bersyukur .. lepas aq blajar.. aq dapat kerja dan aq tolong family.. aq dah cukop bahagia.. kerja ntok family..sangt mulia.. aq dah blas jasa dierang.. dan aq x jadi anak yang x kenang budi... thanks Allah .. aq tahu aq jahat.. tapi terima kasih sebb kau berikan aq peluang balas jasa family aq . . .

niat sambung blajar tergendala ...  KERJA UNTUK FAMILY.. INSYAALLAH . . . 

sekian ......
Saturday, 16 June 2012

postheadericon ~ L I F E ~


kehidupan... kadang waktu kau begitu tidak adil sehinggakan aku rebah di bahu jalan. Ada masa kau berikan  aku sejuta pengharapan dan sejuta kegembiraan. Adakah kau tiada pendirian hidup. Atau aku yang salah? . Aku hanya sekadar manusia biasa yang tidak lari daripada membuat kesilapan dan membuat dosa. Aku lalui hari-hari aku tanpa membuat sebarang keputusan untuk hari esok. Sekadar mengikut peredaran masa dan keadaan. Aku hanya manusia kerdil yang hanya menginginkan diri disayangi dan diperlukan. Aku berusaha untuk membuat orang tersenyum walaupun aku terpaksa menangung segala beban dan masalah. Asalkan orang lain gembira. Tapi kenapa masih ada yang menyalahkan aku? . adakah dengan cara aku ini silap? . Kenapa masih ada yang talam dua muka dan mengambil kesempatan? . adakah dengan kebaikan yang aku lakukan ini begitu keji dan hina ? .Manusia, akal fikiranmu sangat meragui manusia disekililingmu, Ada waktu sukar untuk membaca pemikiranmu. Tapi segala yang berlaku mulanya dari pemikiranmu, Samada itu Baik ataupun Jahat.
Tuesday, 27 March 2012

postheadericon latihan industri

asalamualaikom.. saje nk tunjuk antara design yang ditugaskan kepada saya untuk siapkan... ade beberapa desgn..saje je...saya x pandai sangt design..but... i try..xde perkataan x boleh dalam hidop nie....

1. tag ntok program "Chill Out"

2.  program "Chill Out"

3. Sticker ntok program : Human Capital with LOBS

4. Portal design (1)

5. Portal design (2)

6. Portal design (3)

7. Human Capital

8. Training deshboard


nie je buat mase nie..ade lagi.. saya masokkan..hehehe.. thankz to view.....





postheadericon Human Capital With LOBS

asalamualaikom semua.. entry kali ni about 2nde event..ade event lain..tapi mlas nk update le..hehe...mase nie jadi ketua erobc lagi.. mcm biase la..bnyk permintaan la..hehehe.. hanya mampu wat yang terbaek je.. masih lagi mengrkalkan lagu jaiho dan on the floor..heeeeeeeeeeee.... tengok pic jom..

hehe.. comel x pok cik..wink..wink...





Friday, 9 March 2012

postheadericon my life now ...-unlucky-


...................................

perlu kot aq luahkan kat blog aq ni.. aq memg x ade sape2 nk luahkan perasaan.. kalo yang sudi dengar pown niat nk burokkan aq... perlu ke... pakse aq ntok cerita.. tapi gunekan tue sebagai bahan ntok jatuhkan aq.. then orang benci kat aq.....

lepas clashe... aq cube bine hdop baru... kawan..kawan dan kawan.. aq wat ape je dmi kwan.... even aq baru balik keja.. n kwan minx tolong..hilang penat aq..segalanya ntok kwan.. kwan susah aq tolong.. walaupown aq x mampu nk tolong sangt.. 

menderita la hdop aq... dilanda penyakit.... musibah la tue... dan aq hrap ade orang caring about aq... memg ade.... tapi caring lagi family aq kat aq.. yeee.. aq bukn sape2 ntok orang pedulikan aq... aq sekadar orang yg bodo.. yang panas baran, yang penipu..ape lagi ???  semua nie aq kan.. tapi..aq x pernh nk biarkan orang sedih n susah... aq x esah kalo aq xdpt ape2..jnji orang lain happy..... bukn nk cerita kebaikan aq kat sini... yurp..aq memg jahat.. sejahat2 aq..aq x pernh terniat or nk retakkan kebahagiaan orang.. kau dah ade orang yg ko syang..aq turut gembira.. jnji aq x lost contac gan ko..as FRIENDS... tapi aq sedih skunk... aq kehilangan kwan... dan datangnye rase benci dan timbulnya rase bermusuhan.....aq x minx semua tue..... aq xde plan ape2 pown..sedangkan hdop aq pwn bnyk yang aq nk pikerkan.....

aq dah x ade sape2 peneman kat sini..everything aq kena wat sowang2.. ade bnde yg aq rase betol.. tapi salah..ade bende aq rase salah...tapi betol.... normal.... huhu.... ape yg terjadi kat aq skunk aq terima dengan redha.... salahnya kat sini ialah..meluahkan perassaan hampa, sedih kat orang.... akhirnya termakan diri sendiri.. walaupon janji..janji..DN JANJI..sudah dipatri.....

aq rindu masa lalu aq.......aq mnyesal tinggalkan masa lalu aq...... but... semua xkan kembali..walaupon mati hdop semula... aq teruskan hdop begini.... dalam keadaan serba RESAH GELISAH.. biar aq sorang je yang tanggung.. 

dan aq mohon... halalkan makan minum aq... halalkan everything yang aq pernh ambek hak korang.....  aq sedaya upaya ntok wat orang gembira..... ntok wat orang senang gan aq.. tapi aq gagal.. semua ini mkan diri aq sendiri... what should i do... go far away from this situation ??? i dont think so....!!! aq akan teruskan hdop..

sekali lagi... aq sedih lepas nie x dpt contac ko lagi.... x dpt nk chat gan ko.. berguraw... bergadoh... berlwan any topic gan ko....... kerana aq adalah orang yang ko benci dan aq adalah musuh ko sekrang..kan...


sekian terima kasih.....
Thursday, 8 March 2012

postheadericon chill out with GCC -march-

salam... hye..sowie la coz baru nk update blog yang x seberapa nie... huhuh... sekrang nie musim sakit..nie pown still demam lagi... kawqn2 semua  jgn lupe mkn ubat law x sehat okey.. okey..
last week sya dan team TM ade program chill out kat pengkalan balak..best giler... ade orang ckp sya gedik?? hahah..x la.. tue semua just enjoy the programe tue... mklumla kan x selalu dpt wat event n happy kan....

nie bos sya... state GM ( elalki) dan bos PR/AP ( gurl) ..nmpk sepadan kan.. hahaha.. jgn wat gosip...mereka taw ape tanggungjawab mereka..


huhu... xnk ckp bnyak la..kowang pown x suke bace2 kan..haahha.. uplode pic jer okey...huhu... btw.. best the momment..











nie je la gambar yang boleh diuplode..hehehe... thankz...muaahhhh...
Thursday, 26 January 2012

postheadericon say : Wink.. wink... :)

say: TERHARU SANGT !!! ade gak orang yg ingat aq kat sini..heheh.. xnk ckp bnyak.. gumbira sangt hari nie..wink..wink..... thankz kak LyaNa..

kandungan teks...

Dear to Adeq kechiQ

welcome back to office !! sorry coz xsempt nk mlawat awk aritu kar spital..
hope cepat sembuh yek ? dan sila berpantang bile mkn dan minum tau.. n something Shweet from me.....

(kit kat)
Sunday, 11 December 2011

postheadericon 2nd Teater : DETIK

asalamualikom semua...sowie la..baru dpt update my blog nie..hahah...entry kali nie about pementasan teater DETIK yang duadakan pada hjung 2 buln yg lepas kot..hahaha.... baru nk update entry nie..bukn pe..kangg orang ckp poyo plak en..hahaha... koleksi pic2 pementasan teater nie yg hanya mampu saya sajikan ntok kalian ...yer....
















nie jerww la yg mampu sya uplode..heee....
Wednesday, 7 September 2011

postheadericon CERPEN : Hiba Dipagi Shawal ...by...Hasry Kechik

Mereka beramai, mereka berseorangan. Tapi mengapa mereka yang ramai itu sering bertelagah dan orang yang berseorangan itu dianggap tidak siuman apabila bermonolog berseorangan? Mengapa pula jika kita berkawan ada kawan yang jujur dan mengapa perlu ada kawan yang makan kawan?
    “Aiman?, lain orang lain perangai, jangan ikut perangai orang. Orang yang bertelagah tu orang yang tidak menghormati antara satu sama lain dan orang yang keseorangan itu sekadar mencari ketenangan. Aiman mengapa tanya begitu?”

“Soalan itu bermain difikiran Aiman Ibu, Ibu? Macam mana nak cari kawan yang sejati? “ dahi Aiman berkerut.
    “Aiman perlu jaga hati kawan. Nescaya mereka akan baik kepada Aiman. Aiman perlu selalu berbuat baik dengan kawan-kawan. Supaya Aiman dihargai kawan”
“Baiklah Ibu” jawab Aiman.

    Aiman tidak begitu memahami akan apa yang dikatakan oleh ibunya. Tapi Aiman cuba untuk memahami setiap ayat yang dilafazkan oleh Ibunya. Aiman hanya seorang kanak-kanak yang berumur 12 tahun dan akan menduduki UPSR pada tahun ini. Aiman juga anak sulung dari 2 orang adik beradiknya. Murni adik kepada Aiman yang sedang berumur 5 tahun.
      Kicauan burung, bunyi-bunyi bumbung yang semakin rapuh dan kawasan rumah yang seakan tiada penghuni tinggalah Aiman, Murni dan Ibu
Ibu terpaksa menyara kedua adik-beradik ini kerana suaminya Pak Mail sudah meninggal dunia dua tahun yang lepas akibat serangan lemah jantung sewaktu di ladang kelapa sawit di pinggir kampungnya untuk dijual kepada Ah Seng.

   Semenjak itu Salmah terpaksa bekerja dan menyara kedua anaknya yang masih lagi di bangku sekolah. Walau bagaimanapun Salmah masih lagi mampu untuk menjaga dan memberikan  kebahagiaan kepada Aiman dan Murni.

     “Ibu? Ibu tak terfikirkah untuk cari penganti ayah untuk Murni? Murni sakit hati melihat rakan-rakan yang selalu dijemput pulang oleh ayah mereka. Murni un nak macam itu. Urm..”
      Salmah yang ketika itu sedang melipat pakaian yang baru sahaja diangkat daripada jemuran berkata “ Murni? Ayah baru sahaja meninggal kan. Kenapa suruh Ibu cari penganti Ayah?
     “Sudah dua tahun Ibu? Bukan baru semalam!”

“Jadi kamu mahu marah Ibu lah ye Murni?” jawab Salmah dengan perasaan hampa
“Murni mahu seperti orang lain. Yang punya keluarga untuk bergembira dan hidup bahagia”
“Murni tak bahagia kah bersama Ibu dan abang Aiman?

  Murni terus berlari menaiki anak tangga yang usang dan terus memasuki kamarnya yang terletak di sebelah kamar Aiman. Salmah sedih dengan kelakuan anaknya dan dia tahu yang anaknya itu mahukan kebahagiaan yang sempurna. Akan tetapi, Salmah masih lagi tidak boleh untuk melupakan arwah suaminya. Wajahnya dan bayang-bayangnya masih lagi bermain diingatan di setiap pelusuk penglihatannya. “Ibu? Aiman sudah pulang Ibu?”
   Aiman bawa berita gembira untuk Ibu. Aiman lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan percubaan UPSR. InsyaAllah kalau Aiman lulus dengan cemerlang dalam UPSR Aiman dapat memasuki asrama penuh.”
“Benarkah Aiman? Alhamdulillah. Apa yang Ibu doakan akhirnya dimakbulkan juga oleh Allah. Bagus anak Ibu ini”

    “tapi Ibu, kalau Aiman masuk asrama penuh siapa mahu jaga Ibu dan Murni. Aiman tak mahu berjauhan dengan Ibu. Tanggungjawab Aiman sebagai anak lelaki yang perlu memikul tanggungjawab di rumah ini.”
  “Wah Aiman. Sudah besar ruapanya anak Ibu ini ya. Aiman, pergi sahajalah teruskan pelajaran kamu itu di sana. Usah dirisaukan tentang keadaan Ibu dan Murni di sini ya. Ibu akan menjaga adik kamu dengan sebaik yang mungkin. Selagi tulang empat kerat Ibu ini mampu membesarkan kamu dan Murni.”
    “Aiman perlu fikirkan tentang perkara ini. Aiman tidak mahu menyesal di kemudian hari”
   “Ibu faham apa yang Aiman katakan. Sudahlah, pergi mandi dan solat Asar. Lepas tu pergi makan. Ibu ada masakkan sambal ikan bilis dan sayur kangkung.”

    Aiman terus berlari-lari anak dan meletakan beg yang sudah digunanya selama empat tahun lamanya. Beg  yang sudah terkoyak dan mempunyai banyak kesan jahitan oleh Salmah. Pemberian Pak Mail kepada Aiman itu dijaga dan dibawa ke mana sahaja oleh Aiman.
    Hari berlalu dan terus berlalu. Tahun demi tahun. Danau nan indah menjadi gelap dan terang. Tanah yang lapang sudah ada pembangunan. Kampung nan permai sudah dipecahkan dengan suara Pemuda-pemudi kampung dan Kanak-kanak.

Sudah tibanya masa bulan Ramadhan bagi setiap umat Islam di dunia. Keluarga Aiman pun sedia menjalani ibadah puasa.

  “Aiman? Umur kamu sudah 18 tahun. Lagipun kamu selesa duduk di asrama penuh tu. Ibu gembira melihat anak Ibu ini semakin dewasa, semakin matang dan pandai untuk menilai kebaikan dan keburukan. Aiman sudah besar. Aimanlah harapan keluarga ini”

 Salmah bercakap sambil membuat kuih Ros untuk santapan Hari Raya nanti
“ Ye Ibu, Aiman faham dan dengar segala nasihat Ibu. Aiman nak jadi anak berguna pada keluarga, pada masyarakat dan pada negara. Aiman nak tolong Ibu dan adik”
  “Bagus anak Ibu ini” jawab Salmah dengan senyuman yang kecil.
      “Ibu? Bilakah Aiman dan Murni akan dapat baju raya baru?”
“Sabarnya Aiman, emak ambil upah membuat kuih, membasuh pakaian dan mengemas rumah penduduk bandar. Masih belum mendapat bayaranya.

   Kalau ada pun masih tidak cukup untuk membeli pakaian baru untuk kamu berdua. Aiman bila masuk ke asrama penuh semula?”. Salmah terus menukar tajuk.
   “Aiman dan rakan-rakan yang lain diberi cuti sampai raya kedua Ibu memandangkan asrama kami digunakan untuk Temasya Olahraga pada raya pertama nanti. Selamatlah aiman tak dipilih. Kslau dipilih Aiman tak dapat beraya bersama Ibu dan Murni”
   “Bagus lah kalau macam tu. Nanti Aiman boleh bantu Ibu di rumah ini ya”
“Baiklah Ibu”

 Suasana di dalam Bulan Ramadhan sungguh meriah meriah sekali. Pada waktu malam di Surau menjadi tumpuan utama orang-orang kampung untuk menunaikan solat terawih bagi mendapatkan ganjaran pahala di dalam bulan Ramadhan. Kedengaran juga lagu-lagu raya yang dipasang ria oleh pemuda-pemudi kampung yang tidak sabar untuk menyambut Hari Raya pada tahun arnab ini.
   “Ibu?” Tiba-tiba Murni bersuara tatkala Salmah sedang berkhayal berseorangan di luar jendela.
“Murni buat Ibu terkejut saja tau”.

    “Maafkan Murni Ibu. Ibu? Lagi seminggu sahaja nak raya tapi kita tak buat persiapan lagi. Baju pun Ibu tak belikan lagi”
Tiba-tiba Aiman menyempuk “Murni? Apa nie!! Sabar lah nanti kamu akan dapat juga pakaian baru. Jangan nak merungut boleh tak?”
  “ alah abang, Murni tanya ja. Takkan tak boleh kot” Murni terus berlari keluar ke rumah menuju ke rumah jiranya. Anak jirannya itu Tinah. Tinah sebaya dengan Murni sejak kecil lagi.
  “Aiman? Ibu sedang memmikirkan bagaimana untuk mencari wang dan memenuhi permintaan adik kamu tu. Wang yang ada tidak cukup untuk membeli pakaian baru. Lagipun harga pakaian sekarang sudah mahal.”
   Aiman hanya mampu melihat raut wajah sedih Ibunya sahaja dan terus menghulurkan tangan yang mengandungi sejumlah wang. “Ibu? ini ada sedikit wang untuk persiapan raya kita. Aiman bantu sedaya yang boleh. Ambilah Ibu."


   “Mana Aiman dapat wang sebanyak ni? Aiman mencuri ke? Aiman kenapa buat begitu, mengapa memalukan keluarga kita? Ibu tidak suka Aiman berperangai sebegitu”
     “tidak Ibu, Aiman tidak pernah melakukan perkara itu Ibu, Aiman tahu Aiman orang miskin tapi Aiman tidak sampai hati untuk memcuri dan memalukan nama baik keluarga kita. Aiman bekerja sementara di bandar. Tu lah Ibu jarang melihat Aiman di rumah pada waktu cuti ini. Aiman ingin membantu Ibu. kan dulu Aiman pernah berjanji untuk mrmbantu Ibu. lagipun Aiman anak lelaki takkan nak duduk kat rumah je kan”
   “Terima kasih Aiman, Ibu bertuah dapat anak sebaik Aiman. Syukur kepada Allah S.W.T kerana memberikan Ibu zuriat yang baik-baik”
“sama-sama Ibu,”

     Tanggungjawab mengajar kita erti kehidupan dan tanggungjawab juga menjadikan kita lebih matang untuk menyelesaikan sesuatu perkara. Manusia tidak lepas dengan tanggungjawabnya di atas muka bumi ini dan begitu juga di akhirat kelak.

        Sejak kebelakangan ini Ibu selalu demam dan  batuk-batuk. Esok sudah tiba masanya untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri bagi tahun 2010. Semua persediaan sudah diuruskan. Tidak semewah orang kaya di Bandar, hanya ala kadar sahaja yang mampu Salmah berikan kepada kedua anak kesayangannya itu.
     “Ibu? Ibu tidak sihat ke? Semalam Murni lihat Ibu muntah darah, kenapa Ibu? kalau beegitu kita pergi klinik ya Ibu”. dengan raut wajah yang risau.

“Ibu tidak apa-apa, Cuma batuk-batuk biasa sahaja. Murni jangan risau ya”
   “Benarkah Ibu? nanti Murni pangilkan abang Aiman ya”
“Usah lah Murni. Kan Ibu sudah cakap yang Ibu dalam keadaan sihat sahaja. Nanti Ibu makan ubat
ya”

     Murni  terus termenung dan memikirkan kesihatan Ibunya. Dia amat risau jikalau sesuatu berlaku kepada Ibunya nanti. Murni terus mengalirkan airmata dan memandang ke arah daun tingkap dan berkhayal.
  “Murni..? Murni…? Jom lah kita main bunga api. Esok kan raya”
   Murni terkejut dan berjalan menuju keluar tingkap yang boleh kelihatan ruangan pintu depan rumah yang usang itu. Kelihatan Tinah yang sedang bermain bunga api dan matanya tepat melihat Murni.
 Lalu Murni terus berjalan dan menuruni anak tangga rumah dengan perlahan kerana binaan rumah dengan kayu itu tidak lagi bertahan lama. Murni terus mendapatkan rakan baiknya itu dan terus bermain bunga api bersama-sama.  Jam sudah menunjukan 5.30 pagi, Salmah bangun untuk membuat persediaan menyambut Aidilfitri nanti. Salmah berasa tidak sihat  dan kepalanya agak pening. Namun Salmah tetap meneruskan pekerjaannya.  Menu di pagi raya nanti hanya telur masak sambal, ketupat dan sayur tumis.

Sedang Salmah memotong bawang untuk memasak sambal telur, dia rebah ke lantai dan terus pengsan. Anaknya, Aiman dan Murni sedang menikmati tidurnya kerana malam tadi mereka anak beranak tidur lewat pagi kerana sibuk mengemas rumah untuk persiapan Aidilfitri.

"Abang? abang Aiman ??? Ibu abang....!!!"
Aiman terkejut dan terus menuju ke arah dapur kerana teriakkan adiknya itu dari arah dapur. 
"Kenapa ni Murni?? Ya Allah..Ibu..??? bangun ibu..bangun..jangan buat kami begini iibu...ibu.....???

Aiman dan Murni mengalirkan airmata kesedihan kerana terkejut dengan kejadian yang menimpa ibunya. Aiman cuba untuk menyedarkan ibunya. Namun cubaannya gagal. Aiman dan Murni tidak tahu untuk berbuat apa .  Aiman hanya buntu dan terus menangis, manakala Murni memgang erat tangan Ibunya dan menangis di pangkuan Ibunya yang terbaring di lantai itu.  Aiman cuba untuk memeriksa nadi ibunya. Alangkah terkejutnya Aiman apabila mengetahui nadi ibunya tidak lagi berdenyut sama sekali. 

Airmata Aiman terus mengalir tanpa henti. Anak muda ini masih lagi buntu untuk berbuat apa. 
"Murni?/ ibu tak bernafas lagi ni. Apa yang dah berlaku ni...Ibu ??? Ya Allah, tolonglah hambamu ini Ya Allah. Kau sedarkanlah Ibu ku dengan segera Ya Allah, aku memohon pada-Mu" . Aiman berdoa sambil menangis memandang Ibunya. Jirannya mendengar tangisan Aiman dan Murni. Ketika itu jam menunjukkan tepat jam 7.40 pagi.

"Aiman? kenapa dengan Ibu kamu ini nak ?? tanya Pak kassim ayah kepada Tina. 
"Aiman tak tahu Pak Kassim, Ibu tiba-tiba sahaja rebah dan tidak sedarkan diri. Aiman buntu tak tahu nak berbuat apa"

Lalu Pak kassim memeriksa nadi Salmah dan berkata " Aiman? Ibu kamu sudah tiada di dunia ini. Ibu kamu sudah kembali ke Rahmatullah. 
"Apa yang Pak Kassim cakap ni!!! Ibu masih hidup, Ibu dah janji nak beraya dengan kami pagi ni. Mak dah masak untuk kami. Pak Kassim jangan nak mereka cerita"
" Aiman? ibu kami benar- benar meningal dunia nak. Kamu harus terima semua ini. Pak kassim tak bohong dan Pak Kassim bercakap yang benar ni: Sabar la Aiman"

Aiman tersandar ke dinding dan terus menangis dengan esaknya.
"Sabar la Aiman. ini semua ujian tuhan kepada kamu berdua.  Pak Kassim sekeluarga tidak tahu untuk berbuat apa. Nanti Pak Kassim pangilkan orang surau untuk uruskan jenazah Ibu kamu ini ya. "

Muni tiba-tiba menyampuk " Pak Kassim tipu!!! Ibu masih hidup. Ibu akan tetap mejaga kami sampai kami berjaya. Ibu Murni tidak pernah akan mati. Ibu akan tetap menjaga dan membesarkan kami. Pak Kassim jangan nak cuba takut-takutkan kami!!! "

"Murni?? setiap manusia yang hidup tu akan pergi jua akhirnya. Kita yang masih hidup ini perlu meneruskan kehidupan yang nyata. Banyak lagi dugaan dan cubaan yang akan kita hadapi. Ini salah satu dugaan tuhan kepada kau Murni. Ibu kau meninggal pada pagi raya. Benda ini akan tetap kau ingat sampai bila-bila. sabar la ye" . Sampuk tinah.

Aiman dan Murni baru sedar yang mereka perlu menerima hakikat yang Ibunya sudah meningal dunia.

" Tinah?? pangilkan orang surau dan kampung dengan segera. Kita uruskan jenazah Mak Salmah kau ini"
"Baik ayah" jawab Tinah

Lama juga Pak Kassim megambil masa untuk menenangkan Aiman atas kehilangan Ibunya. Anak muda ini sukar untuk menerima hakikat yang terjadi. kuatnya rindu dan kasih sayang anak beranak ini yang membuatkan mereka saling memahami dan syang antara satu sama lain. Sejurus selepas itu, Takbir raye bergema dengan disertakan upacara pengebumian jenazah Salmah. 

Kini, Aiman dan Murni menjadi anak angkat kepada Pak Kassim dan Mak Siti. Mereka hidup dalam keluarga yang baru. Rumah peninggalan Kini kosong dan tidak berpenghuni lagi. Aiman tidak membenarkan sama skali untuk sesiapa merobohkan rumah tersebut. Kerana itu satu satu nya kenangannya bersama Arwah ayahnya. Pak Mail.


Thursday, 25 August 2011
ASALAMUALAIKOM SEMUA...!!!

maaf la..pnye sekian lame...baru ade entry ntok blog Hasry Kechik - bila tangan mula menaip nie...
bukan ape...sebok skit la..hehehe...ntok entry kali nie..adep nk ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN to kwan2 semua okey..kalo ade salah silap..adep minx maaf okey..hehee......

NIE KAD RAYE ADEP..CANTEK X..HEEE..


bye semua....selamat berhari raye...BERHATI HATI DI JALAN RAYE YERW...

Friday, 8 April 2011

postheadericon Photoshut Brsama Life Photo Production



Cantek2 x? haha...this girl not my GF okey...dier nie model pelajar dan saya model cikgu..ade muke cikgu x? skema ader la kan..hahaha...huhu...btw CREDIT to LIFE PHOTO PRODUCTION 
ooookey..........heheh

Search

Loading...

About Me

My Photo
waNAdep
say: hello everyone...lets enjoy to visit my blog... hehhe...have a nice days u alls...heeee...
View my complete profile

Musik Itu Indah

TuaN Umh nie HA..!!!

TuaN Umh nie HA..!!!

kengKawan

Powered by Blogger.