Thursday, 24 March 2011

postheadericon Pementasan Teater RataPAN...

guys? kat fb sush nk uplode vdeo..tapi aq bagi kowang tengok pic jerw la ekh...
hehehe...ramai yang dtang..memg bnyk sambutan..sampai x muat studio tue..hehe
ENTRY kali nie about pementasan teater aq..RATAPAN..aq brlakon...ade muke bapak tk? hehe

nie mase babak 1..bini aq bagi aq minum air kopi masin..pewh..beto2 masin wei...adoi...hahaha,,,
mase nie aq nk ambek aty bini aq..coz dier dh nk meningal...

nie mase aq dan bini aq brsama anak2 kami...urm..sedih tol part 1 dan 2 nie..aq kena menitiskan airmata..namun..hnye sedikit shaja...but...jiwa bapak tue masih ada bersemadi di hati ku..ahhaa

nie kowang jgn piker laen lak ekh..memg dlm skrip kena wat cam nie lorh..hahaha....sedih sngt bile dpt tahu..isteri aq nk meningalkan aq dan anak2 ku...urm..

 
start babak 2..sedih...aq menanges coz salmah meningal dunia..dialog " Salmah, sudh abg ckpkn mah..tapi kau tetp ingin mneruskn kndungnmu itu mah..abg sngt sedih..msih trlalu awal ko tinglkn abg, siti dan seri mah..abg dah tiada tmpt untuk bmnje lagi mah...."

arwah dah bini aq...urm...

anak2 ku pulang ke jamuan makan..dn dpt tahu yang aq keluar kota selama sebulan..dan TINAH .isteri kuedua ku kini bermaharajalela...

ne dier perlakuan kejam tinah terhadap anak2 aq..melampau tol..

nie ha scandle dier...aq x ade kat umh dier wat maksiat gan kekasih lame dier...pewh..meniyirap beb...jahanam ko tinah!!!!

dan pandai brpura2 gan aq ea ko tinah...!!!!


Kini aq kembali untok mncari kbenaran nto ank2 aq..mampos ko kasim..dan tinah ko jadi giler,,,pergi ko dri hdop aq...

dan babak akher..

dialog
"sabarlah nak, nie semua dugaan tuhn kpada kita..ayah xmnyangka semua nie boleh brlaku..maafkn ayah nak..selagi ayah masih hdop..selagi tulang 4 kerat ayah nie mampu ntok jaga kamu brdua..ayah jnji nak...ayah xkn pernh ntok tinglkn kamu brdua lagi..sabarlah nak...""

TAMAT

BARISAN PELAKON DAN PENGARAH TEATER RATAPAN


thankz kepada
ZAKWAN ZAINUDIN
Bahagian Set dan Prop..
Monday, 14 March 2011

postheadericon So Sad and Serender..

urm..sedih sngt law dipiker pasal asgment fhotography..abes nk wat cam aner..nk pinjm kengkawan semua nk gune..law bagi pinjm pon atas dasr trpaksa..baek x payah kan..name jer ade kawan kan..time kite senang ade je gan kite, time kite susah..sowang pon x sudi nk tolong aq..x aper..mesti ade hikmah atas semua nie..mybe aq dah wat dosa gn kawan2 aq dn myembabkan mereka wat cam nie..aq x salahkan kawan2 aq..aq yg salah...x aperw la..asalkan dierang happy kan...ingt agy mase sem 3..khidmat aq ntok tolong kawan2 baik aq edit audio memg diperlukan...tapi kenapa aq memerlukan CAMERA untuk dipinjm beberapa hari sahaja x boleh? sedangkan semua dah taw aq x ade camera..
Sekarang baru aq tw perangai kawan2 aq yg sbenarnya..

aq dah cuba tnya ayah..tapi duit ayah semua telah dihabiskan untok pembelanjaan emak tiri ku balik ke kampung di Indonesia...aq cube lah call tadi..ayah hanya cakap x ade duit lah..aq boleh saja trsenyum dan mngatakan " x aperw la ayah..adeq cume cakap jer...law x ade x aperw la...adeq dah penat try pinjm kat kawan2..tapi dierang semua nk gune,..adeq sngop trima risikonya nanti yer..ayah wat lah kerja..hati2 taw ayah.."

aq dah conferm dah nk pinjm camera kat kawan sebilik aq..tapi dier plak trpakse extand sem dier coz sakit dan memerlukan pemedahan dijalankan keatasnya...aq trima sahaja..aq x boleh nk memakse orang lain ntok penuhi hasrat aq..
its okey.....
aq xkn bercampur dgan kawan2 aq yang lain...kalo bertegur pon mengenai hal pembelajaran..
coz aq rasa memg aq x diperlukan untok dierang...dn aq hnye menyushkn dierang apabila ingin meminjam camera...its okey la..

aq x kesah wei...n dont worry lah....
aq x kan ganggu hdop kowang..dan aq xkn pernh cakap " wei..nk pinjm camera boleh x? "
be cool okey..
coz aq selalu di dalam keadaan yang cool
MAYBE !!!
Wednesday, 2 March 2011

postheadericon my mom



Tidak mengerti kehidupan yang nyata. Sedangkan orang lain boleh memahami tulisan. Tapi dia tidak memiliki kemahiran itu. Sedang dia meniti usianya, dia hanya mampu memberikan kebaikan kepada orang. Tanpa memikirkan tentang dirinya dan apa yang akan terjadi selepas itu, memiliki tapi tidak dapat memenuhi kehendak suami. Dia cuba memberikan yang terbaik. Walaupun terima pelbagai amukan dan leteran. Bahawasanya dia tahu adat berumah tangga. Hidup hanya bertemankan keluarga dan komunikasi yang ada. Alhamdulillah dia ditemani oleh televisyen di waktu sepinya. Harinya berlalu seakan hari yang sudah. Melakukan aktiviti yang sama. Pergi dan pulang dari kerja hanya menaiki basikal kesayanganya. Menjadi kuli orang, mencuci, mengilap kekotoran. Hanya niat mencari rezeki yang halal. Dia tidak pernah putus asa dalam mencari rezeki walaupun dia tahu yang dia tidak berpendidikan tinggi. Rasa kasih sayangnya terhadap suami tersayang sehingga sangup memberikan peluang brkahwin lagi. Merahsiakan  pernikahan dan masa-masa bersama dari ketiga anak lelakinya. Hanya untuk menjaga hati dan aku tahu ada sebabnya yang tersendiri. Sedih aku melihat orang yang brgelar ibu sedemikian rupa. Melakukan apa sahaja demi melihat kebahagiaan orang lain. Aku boleh terima hakikat, tidak boleh kuulang masa yang sudah berlalu. Aku bukan tuhan, aku hanya hamba-Nya yang Zalim. Bersyukur mmiliki seorang wanita yang sangat cantik bagiku..yang sangat dan terlalu sempurna dan berjaya melakukan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri yang mistsali yang mngikut peraturan dan nasihat suami. Demi tuhan, atas nama Allah S.W.T , segala apapun yang akan terjadi aku tetap akan terus menjaga ibuku. walaupon harus ku gadaikan diriku ini demi membahagiakan ibuku. Aku kenal persis ibuku. aku tahu perasaan dia bagaimana. Riak dan airmatanya sudah terluah makna-makna yang aku fahami. Ibuku kini keseorangan. Tidak lagi dibelai setiap masa. Tidak juga diberi perhatian yang sepenuhnya. Kerana itu sudah dibahagikan kepada dua. Dan ibuku kini hanya mengharap pengertiaan dari anak-anaknya. Dan terutama aku anak yang bongsu. Ya Allah. Andai aku sentiasa berada di sisi ibuku. Akan kujaga dan ku sayang setiap masa. Bagaimana aku ingin teruskan pelajaran dan kehidupanku dengan keadaan yang sebegini???. Memikirkan nasib keluarga dan seorang kaum hawa yang lemah. Yang hanya hidopnya bergantung pada keluarga semata-mata??. Aku harap ibuku tabah menjalani kehidupan ini. ‘Ya Allah..dia hambamu yang lemah. Yang hanya mengikut cara dan kebaikan yang telah kau perintahkan kepada hamba hambamu.. kau lindungilah dia. Kau tabahkanlah hatinya dalam menjalani kehidupannya. Kau jangan lah bagi dia trlalu sedih dan menyebabkan kesihatanya terjejas. Aku memohon kepada-Mu Ya Allah. Berilah  rahmat kepada keluargaku…..Amin..Amin Ya Rabbal Alamin..’

Search

Loading...

About Me

My Photo
waNAdep
say: hello everyone...lets enjoy to visit my blog... hehhe...have a nice days u alls...heeee...
View my complete profile

Musik Itu Indah

TuaN Umh nie HA..!!!

TuaN Umh nie HA..!!!

kengKawan

Powered by Blogger.